Pozycjonowanie strony i audyt SEO – co musisz wiedzieć?

Na czym polega pozycjonowanie strony? 

Pozycjonowanie strony ma tylko jedno zadanie, tj. dostarczyć zainteresowanej grupie odbiorców najlepszą odpowiedź na dręczące ich pytanie. 

A na Tobie jako na właścicielu dowolnego adresu WWW spoczywa nieodzowność takiej aranżacji treści w obrębie witryny, aby ta zwracała możliwie jak najwięcej fraz kluczowych poszukiwanych przez użytkowników. 

Aby to osiągnąć, należałoby wyłożyć przed sobą dwa sztandarowe pytania, a więc: 

  • co stanowi zgryzotę większości lub targetowanej grupy ludzi? 
  • jak tę przypadłość rozwiązać? 

Te aspekty najzasadniej jest określić na samym początku, zanim jeszcze zaczniesz generować treść na poszczególne podstrony. Dzięki czemu uda się uniknąć sytuacji, w której podjęte działania – pozycjonowanie strony mogłyby nie skutkować niczym szczególnym. 

Dlaczego pozycjonowanie strony jest istotne? 

Gdy trzymasz sztamę z użytkownikiem, a więc skupiasz uwagę na tym, czego poszukuje – zdobywasz ruch. 

Traffic pochodzący z wyszukiwarki, a zwłaszcza ten odnoszący się do tzw. fraz długoogonowych jest najbardziej miarodajny i dobrze konwertuje. Choćby z uwagi na fakt, iż gdy wiesz, czego potrzebujesz, wyrażasz to w konkretnym ujęciu. 

Nie szukasz już, wówczas ogólnych punktów odniesienia, a namacalnej rzeczy. I jest to istotnie główny punkt, dla którego należy podejść do kwestii organizacji struktury witryny w sposób strategiczny. A więc odpowiednio targetować treści pod określone grupy docelowe oraz ich potrzeby. 

To ugruntuję pozycję strony w wynikach wyszukiwania. I przełoży się na większą ilość pingów zwrotnych kierujących wprost do Twojej witryny. 

Jak zrobić szybki audyt SEO i zadbać o pozycjonowanie? 

Jeśli chcesz przeprowadzić audyt SEO oraz utrzymywać stronę w duchu praktyk zgodnych z wyszukiwarką, znajdziesz na rynku rozwiązania, które to umożliwią. 

A jeżeli przy okazji prowadzisz witrynę na silniku WordPressa (patrz na artykuł: Jak stworzyć stronę internetową opartą o WordPress), stanie się to znacznie łatwiejsze. Dzięki mnogości odpowiednio sprofilowanych wtyczek. 

Warto tutaj wspomnieć, choćby o Yoast SEO, pluginie, który wskaże sposób organizacji tytułu, opisu oraz samej treści, a w tym odznaczy ich właściwą długość. Zasugeruje, w jakich odstępach stosować nagłówki i które zdania skrócić. Oraz czy tekst jest czytelny, a co za tym idzie, używasz wystarczającej ilości akapitów. 

Yoast SEO, o ile sprawdzi się przy ustrukturyzowaniu treści, tak o dobór fraz, będziemy zmuszeni zadbać sami.  

W takiej sytuacji z pomocą mogą nam przyjść narzędzia typu Keyword Surfer czy Ubersuggest.  

Keyword Surfer to wtyczka do przeglądarki Chrome umożliwiająca zweryfikowanie ilości wyszukiwań określonych fraz wpisywanych w wyszukiwarki. Podczas gdy Ubersuggest to instrument znacznie bardziej rozbudowany, pozwalający niewyłącznie na zbadanie jakości danego słowa. A również na:  

  • odnalezienie innych, skorelowanych keywordów, 
  • ustalenie trudności pozycjonowania się i konkurencyjność wybranej frazy, 
  • przeanalizowanie popularności słów kluczowych na przestrzeni danego czasu, 
  • podpatrzenie konkurencji, 
  • określenie, które podstrony najlepiej rankują, 
  • przeprowadzenie audytu SEO. 

Ubersuggest uwidoczni znacznie więcej rzeczy, choć należy mieć na uwadze, iż korzystając z bezpłatnej wersji instrumentu, będziemy musieli mocno rozważnie badać weryfikowane słowa. Albowiem przeprowadzimy tylko trzy takie próby dziennie. 

Dlaczego warto wybrać profesjonalny audyt SEO? 

O ile własnoręczne prowadzenie i dbanie o właściwe pozycjonowanie strony nie jest niemożliwe. O tyle, gdy ma to na względzie specjalista, zwróci baczniejszą uwagę na szczegóły, które być może nawet nie chodzą nam po głowie. A są istotne. 

Wśród nich można wymienić, chociażby:  

  • brak pomysłu lub całkowite zrezygnowanie z długoterminowej strategii odnośnie do planowania słów kluczowych, 
  • stagnację i brak reagowania na zmianę algorytmów wyszukiwarek, 
  • niezważanie na szybkość ładowania się strony, 
  • nieprzystosowanie witryny do urządzeń mobilnych, 
  • niestosowanie danych strukturalnych. 

Oczywiście to tylko wybrane niuanse, których jest znacznie więcej. 

Gdy obsługujesz stronę samodzielnie, skupiasz się tylko na tym, co wiesz, że jest wymagane do prawidłowego funkcjonowania witryny. 

I o ile jesteś właściwie poinformowany i masz solidny zasób czasowy na adekwatne rozplanowanie struktury strony. Na tworzenie i optymalizowanie treści, czy strategiczne i spójne dobieranie słów kluczowych, to może wystarczyć. 

O tyle, gdy chcesz skupić się na innych rzeczach – obsłudze sprzedaży i dbaniu o własne interesy, warto, wówczas rozważyć oddanie opieki nad stroną w specjalistyczne ręce.